15.1
Media ja Tapahtumajärjestäminen
Media viestinnästä meille kävi kertomassa Helena Salakka.
Saatiin paljon uutta tietoa!
Pidin muistiinpanoja ja ne näkyvät alhaalla.
- Mitä tapahtumia olet ollut mukana tekemässä?Joulukalenteri, Heinola päivä, oma tapahtuma eli Ystävyyspäivä.
- Mikä on paras tapahtuma, johon olet itse osallistunut? Miksi? Heinola päivä, koska opini paljon uutta ja tapahtuma oli erillainen missä olen koskaan ollut. Opin myös kuinka kommunikoida aikuisten ja lapsien kanssa vaikka ei ole samaa kieltä. Päivä oli muutenkin mukava ja kaikilla oli hauskaa.
- Millaisia tapahtumia haluaisit valmistuttuasi olla tekemässä?Festareita. Koska haluan olla mukana tapahtumisissa jossa pidetään itse ja muille kivaa!
- Ketkä yhteistyötahot ovat mielestäsi olennaisia, että tapahtuma onnistuu?Mm sponsorit, media ja yritykset
Faktoja:
- Ajattele kuin toimittaja
- Muista tarinallisuus juttua tehdessä
- Musita ennakko markkinointi
- Musita ennakko markkinointi
Muista nämä:
- Saako tapahtumasta ajankohtaisen uutisen?
- Mikä aihe koskettaisi mahdollisimman montaa ihmistä tai läheistä?
- Olisiko tapahtumassa jotain harvinaista juttu aihetta tarjolla? Kiinnostava näkökulma?
- Keitä julkisuuden henkilöitä on tulossa? Onko heillä uutta sanottavaa?
- Keitä kiinnostavia taviksia tulee?
- Mikä aihe koskettaisi mahdollisimman montaa ihmistä tai läheistä?
- Olisiko tapahtumassa jotain harvinaista juttu aihetta tarjolla? Kiinnostava näkökulma?
- Keitä julkisuuden henkilöitä on tulossa? Onko heillä uutta sanottavaa?
- Keitä kiinnostavia taviksia tulee?
Tiedote:
- Kirjoita aina sähköposti kenttään, älä liitä kirjoitusta liitteenä!
- OTSIKKO! Otsikon pitää olla myyvä ja kiinnostava, joten se on tärkein asia muistaa! Käytä aikaa otsikon miettimiseen.
- Laita linkkejä, jos niistä saa enemmän lisää tietoa.
- Tekstin tulee olla lyhyt ja ytimekäs!
- Kirjoita aina sähköposti kenttään, älä liitä kirjoitusta liitteenä!
- OTSIKKO! Otsikon pitää olla myyvä ja kiinnostava, joten se on tärkein asia muistaa! Käytä aikaa otsikon miettimiseen.
- Laita linkkejä, jos niistä saa enemmän lisää tietoa.
- Tekstin tulee olla lyhyt ja ytimekäs!
1 x K = Kuka?
5 x M = Mitä? Missä? Milloin? Miksi? Miten?
5 x M = Mitä? Missä? Milloin? Miksi? Miten?
- Jos haluat saada tapahtumaan näkyvyyttä medialta lähetä ensin sähköposti ja soita sen jälkeen vielä.
Varmista vielä ennen tapahtumaa soittamalla uudestaan.
- Älä kumminkaan tyrkytä tai painosta toimittajaa."
Varmista vielä ennen tapahtumaa soittamalla uudestaan.
- Älä kumminkaan tyrkytä tai painosta toimittajaa."
Tapahtumajärjestyksestä meille tuli kertomaan Inkeri Määttä
Yksityistapahtuma?
Yritystapahtuma?
Yleisötapahtuma?
Kenelle?
Miksi?
Milloin?
Missä?
Miten?
Yritystapahtuma?
Yleisötapahtuma?
Kenelle?
Miksi?
Milloin?
Missä?
Miten?
Järjestäjän näkökulma: (Mitä kaikkea tulee miettiä ennen tapahtumaa)
- Rahat riittää
- Sää suosii
- Kansa viihtyy
- Ihmiset tyytyväisiä
- Kukaan ei loukkaannu eikä pahoita mieltään
- Turvallisuus
Asiakkaan näkökulma:
- Ruoka / juoma on hyvää ja riittävästi
- Erityisruokavalio on huomioitu
- Ohjelma on kivaa ja musiikki hyvää (äänentoisto toimii)
- Ei synny myötähäpeää
Aikataulu:
- Et voi aloittaa liian aikaisin ja silti tulet olemaan myöhässä.
- Aikatauluta pakolliset kuviot, kuten luvat.
- Budjetointi, tuleeko rahaa ennen tapahtumaa vai sen jälkeen vasta.
- Aikatauluta viestintä ja markkinointi; anna hieman maistiaisia, muttä älä paljasta kaikkea kerralla.
Ei kannata tehdä yksin:
- Järjestyksenvalvonta
- Ensiapu
- Kuljetus
- Majoitus
- Ruoka
- Oheisohjelmat
- Rakentaminen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti